Az Y Nemzedék Legjobb Magyar Képzőművészei Közösen Mutatkoznak Be &Ndash; Kultúra.Hu
July 17, 2024, 7:30 amMindez azonban szigorúan a festészet dimenziójában és terepén marad, nincsenek direkt világvonatkozások, minden a festékből és festészeti problémákból következik. Kis Róka Csaba: Glory Kill, enteriőr A képek értelmezése nehezen lehorgonyozható, mivel egy-egy probléma kifejtése, kifejlése nem egyetlen képben, hanem festmények sorában, sorozatában valósul meg, számtalan motívum ismétlődik, permutálódik, a dolgoknak nincs egyedüli nézete, hanem egy folyamat vagy robbantott ábra különböző állomásait, nézeteit látjuk – az egészet, a teljes panorámát soha. Nem létezik fő nézet vagy hierarchia, minden folyamatos változásban, átalakulásban, feloszlásban és másként újraépülésben, más objektumokkal elegyedésben létezik. Ad absurdum, mintha a festő e kétdimenziós festményeken egy hiperobjektum éppen látható, érzékelhető fragmentumainak megragadására tenne kísérletet, amely hiperobjektumnak nincs, ami ne lenne része, eleme, de ugyanennek az ellenkezője is igaz, azaz, semmi sem a része. Kis Róka Csaba szenvtelen, tömény és komplex festészete olyan világba enged bepillantást, amiből már hiányzik a világszerűség minden attribútuma, legfőképpen az emberi alak, a történet.
Kis Róka Csaba 2018
[2] Korábban a Külföldön Sikeres Magyar Művészek sorozatunkban Máté Zsófia beszélgetett Kis Róka Csabával. Az interjú itt olvasható. A négyzetes kép: Attack in Red and Yellow, 2022. olaj, zománc, vászon, 30x40cm Forrás: SZIKRA Képzőművészeti bemutatóterem Glory Kill A kiállítást megnyitotta Cséka György esztéta, kritikus. A kiállítása kapcsán mondott megnyitó beszéde itt olvasható. A kiállítás megtekinthető 2022. 06. 01. – 2022. 07. 17. között nyitvatartási időben (kedd-péntek 14. 00-18. 00, illetve minden hónap első szombatján 10. 00-14. 00 között). Helyszín: Szikra Képzőművészeti Bemutatóterem • 1052 Budapest, Vármegye u. 7. További információk ezen a linken. [1] Az "abject art" kifejezés az azonos című 1991-ban, New York-ban, a Whitney Museum megrendezett kiállítás után terjedt el a kortárs művészeti szcénában. [2] Friecrich Nietzsche: A tragédia születése. Ford: Kertész Imre, Budapest, Európa, 1986. 87.
Kis Róka Csaba De
Erre nem a közeg helyi vagy generációs statementjeként gondoltunk. Azt hiszem, a test, a testiség és az organikus kifejezés a természetes anyagok használatának népszerűségével együtt most globálisan is központi szerepű a fiatal művészek körében. Habár tény, hogy ez kifejezetten népszerű Csehországban, de például Belgiumban is. Az ad hoc teóriát arra lehetne alapozni, hogy mindkét ország erős sörkultúrájáról híres. A sör megmérgezi az érzékeket, lelassítja a felfogást, és emésztési problémákat is okozhat. Már beszéltem valakinek erről az elméletről, nem most találtam ki. Másrészt az egyik fontos művész a kiállításunkon Kis Róka Csaba, a munkái pedig abszolút beleillenek az emésztés köré írt koncepcióba. Ha már itt tartunk, szerinted beszélhetünk a magyarországi művészetben olyasvalamiről, mint "a vörösbor szelleme"? Spooky Butt 1: Bio-Organic / Somatic Digestion, Kinke Kooi és Kis Róka Csaba munkái, Terjén, Brno, Csehország, 2021 Egyértelműen. Tekinthetjük a vörösbort valamiféle korai 19. századi irodalmi hallucinációnak, tele romanticizmusba áztatott agóniával, de közben az ősmagyar mítoszvilághoz vezető tiszta hivatkozás is.
– szeptember 17. 18:00 Still in Bloom 2022. 18:00 Közösség | Építés A top_OS csop_Ort alakuló kiállítása a városról, a helyről és az időről 2022. június 11. – szeptember 25. 18:00 Vas István. Az idő metszeteiben 2022. 18:00 "aktuális kiállítások",, latrokként tér és idő keresztjére verve…" Öt mester az Antal-Lusztig-gyűjteményből - Tóth, Schaár, Vilt, Ország, Kondor 2022. – október 9. 17:00 Két Paletta Modok Mária & Czóbel Béla 2021. október 29. – 2022. október 30. megnyitó opening: 2021. október 28. 17:00 Időgép Új válogatás a Ludwig Múzeum gyűjteményéből 2020. augusztus 20. – 2023. január 1. "aktuális kiállítások"